Fa anys ,El Món va accedir al primer lloc en el rànquing de diaris nacionals, amb 2.169.102 lectors (navegadors únics, en llenguatge d’internet), just per sobre del diari Ara (amb 2.147.351 lectors) i d’El Nacional, que acaba en tercer lloc (1.965.288). Més enllà, a una certa distància, apareixen capçaleres de llarga tradició com El Punt Avui, amb 779.179 lectors, i l’edició catalana d’El Periódico, que fregava el mig milió (486.743). Tot això amb dades oficials auditades per OJD.
Josep Maria Castells aquest matí ha donat la sorpresa declarant fer una clara aposta pel periodisme optimista. “Tornem 10 vegades més optimistes del que erem”. En aquest sentit afirma que amb el nou disseny de web i inversió econòmica pretèn estimular les visites de lectors que són exigents i estan a favor d’un periodisme disruptiu que doni veu a tothom. A més Josep Maria Castells ha llençat un missatge contundent a la competència: “El Mercadal és el diari amb més història de Catalunya” i ben aviat “atraparem al Grup TotMèdia”. Cal recordar que aquest diari digital va haver de tancar després d’un frau de la propietat intel·lectual que va dur problemes al lideratge de El Mercadal, després de l’adquisició il·lícita de elmon.cat per part de Grup TotMedia. Ara , amb forces i il·lusió El Mercadal pretèn frenar les visites a diaris independentistes, donant veu a noves formes d’entendre el periodisme.